Головна » Поради психолога під час дистанційного навчання в умовах війни

Поради психолога під час дистанційного навчання в умовах війни

Поради батькам від психолога

 

Що таке війна?

Як пояснити це дитині та вправи для психологічної допомоги: сімейна та дитяча психологиня Світлана Ройз.

  • Ми можемо пояснити, що війна — це агресивні дії однієї країни щодо іншої. Війна вже триває 8 років, просто вона була для нас непомітна. Зараз це змінилося. Якщо дитина знає, що таке цінності, можна пояснити, що цінності людей і країн можуть не збігатися.
  •  Війна — це завжди страшно та жахливо. Ми маємо робити акцент: “Дивися, ми зараз у безпеці й наша армія робить усе, щоби ми залишалися в безпеці. А для того, щоби ми були в більшій безпеці, нам треба прислуховуватися одне до одного, важливо, щоби ти робив те, що я кажу. Ти відповідаєш за те-то й те-то”. Дитину важливо зробити відповідальним за щось. Будь-яка розмова з дитиною має закінчуватися обіймами.
  •  Режим дня. Робіть усе, що ви робили раніше, якщо є така можливість. Якщо дитина їла завжди о певній годині та є можливість так робити і надалі — продовжуйте. Те, що зараз пов’язує нас із мирним часом, буде на користь.
  • Важливо створювати безпечний простір. Наприклад, будиночки чи “халабуди”, сидіти на підлозі, малювати будиночки, гратися в хованки. Те, що може давати відчуття кордонів.
  • Грати в псевдоагресивні ігри. Наприклад, битися подушками, бігати і кричати, грати в боулінг чи збивати кульки.
  • Використовуємо протокол для дітей у стресі, про який я дізналася від одного з моїх викладачів з Ізраїля Олександра Гершанова. Коли людина пережила стрес, перше, що треба зробити — обійняти її. Але водночас важливо старатися не торкатися відкритих частин тіла, бо це може спричинити ще більшу невротизацію. Ми можемо взяти людину за руку, якщо інший контакт неможливий.
  • Розмахувати руками, як маятником.

Як розпізнати стрес у підлітків?

На жаль, якщо ваша дитина каже, що вона в порядку, це не завжди може бути так. Важливо вчасно розпізнати ознаки стресу у дитини, щоб відреагувати на них, підтримати та забезпечити психологічний комфорт. Ознаки стресу різняться, залежно від віку.

⚠️ Для підлітків характерними є такі ознаки:

🔹 соматичні (тілесні) реакції на критичні події, які проявляються у фізичних

симптомах (біль у животі, головні болі, млявість тощо)

🔹 проблеми зі сном, нічні кошмари

🔹 підвищена збудливість або навпаки – апатія

🔹 незібраність (розсіяність уваги)

🔹 погіршення пам’яті, забудькуватість

🔹 намотування волосся на палець, кусання нігтів, покашлювання, тремтіння рук (так звані компульсивні прояви)

🔹 спроба віддалитися від батьків, уникнення спілкування, замкненість

🔹 поганий сон та кошмари, а від того сонливість у денний час та втрата сил

🔹 небезпечна для здоров’я та життя поведінка (наприклад, спроби запису у

територіальну оборону; знецінювання спроб дорослих забезпечити безпеку,

зокрема відмова евакуюватися, йти у сховище; прогулянки у небезпечних місцях тощо)

🔹 нехтування своїми звичними обов’язками

🔹 спалахи гніву, агресивна поведінка, зокрема щодо близьких дорослих

🔹 відмова від їжі.

Пам’ятайте‼️ Підлітки зазвичай тримають всі свої почуття у собі, що може призвести до розвитку депресивних станів. Вони також можуть робити вигляд, що «все нормально», коли це зовсім не так, і їм психологічно важко. Водночас, ваша ненав’язлива увага, доречні жарти, розмови про емоції та почуття (перш за все, говоріть про себе і не примушуйте говорити дитину), слова наснаги чи доторки, які дозволяє ваш підліток, здатні підтримати та надати дитині почуття єдності зі «своїми», безпеки та захищеності.

Вправи  та поради від психолога для учнів 1 – 4 класів під час дистанційного навчання.

Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" (повтори, якщо зможеш)

https://www.youtube.com/watch?v=nWK56OV5CBQ

Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" (повтори, якщо зможеш)

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

Нейрогимнастика.

https://www.youtube.com/watch?v=bAVc3e5jPMs

Нейрогимнастика для мезга.

https://www.youtube.com/watch?v=GKd_0RsGnUQ

Гра для міжпівкульної взаємодії, яку забезпечує робота двох рук.

https://fb.watch/bK-VMDvkx2/https://www.facebook.com/kinderboxvideos/505857410709746

ВПЕРЕД/назад, ПРАВОРУЧ/ліворуч, НА/під❓ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ РОЗУМІТИ ЦІ ПОНЯТТЯ

https://www.facebook.com/kinderboxxx/videos/1321590401554120

Як вивчити ПРИЙМЕННИКИ

https://www.facebook.com/kinderboxxx/videos/412080683486021

Релаксаційна вправа "Метелик". Закрийте очі і уявляйте...

https://www.youtube.com/watch?v=ODR7PCYC1HA

Пальчикова гімнастика. Пальчикова гра "Метелик". Пальчикові ігри для дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=daHh5tsQBuY

 

Дихальна гімнастика, релаксація.

https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284

Дихальні вправи.

https://www.youtube.com/watch?v=bmOPmkcOAT0&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=RFn8eO1s9OQ

https://www.youtube.com/watch?v=P_OZ5X0YMfY

https://www.youtube.com/watch?v=nx05sE3cGkg

Масаж долоньок абрикосовою кісточкою

https://www.youtube.com/watch?v=JFiCK2bituo

Серія мультфільмів, задля підтримки дітей

Мультфільми створено в межах волонтерського проєкту «Графічний батальйон», учасниками якого є співробітники кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

https://vinps.vn.ua/?p=2756

Казочка про добро  «Те що повертається»

 

https://www.youtube.com/watch?v=Vr4XiXf57Tc

Терапевтична казка про Зайченя для дітей. Для тривожних, невпевнених в собі, страх самотніх дій.

https://www.youtube.com/watch?v=4gFRnmmsoQU&t=19s

Кінезіологічні вправи для дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=BDFnfezgp90

Пальчикові вправи.

https://www.youtube.com/watch?v=Ad9UUpvuEyw

https://www.youtube.com/watch?v=ISO2-hsYMnE

https://www.youtube.com/watch?v=t6SnqzL2wRU

Дистанційне заняття - кінезіологічна казка.

https://www.youtube.com/watch?v=RbormShVy_Y

Вправи для розвитку мозку.

https://www.youtube.com/watch?v=YbF3Vyh3fqI

Корегуючі вправи для гіперактивних дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=_KVNOc3T_KM